Rugby. Strategia formativa a jucatorului

DESCRIERE
A.   INTRODUCERE / 7
       A.1.   Locul şi rolul jocurilor sportive în sistemul naţional de educaţie fizică şi  sport / 7
       A.2.   Definirea conceptului de strategie / 10
B.   MODELUL JUCĂTORULUI DE RUGBY / 13
       B.1.   Modelarea. Definiţii, consensuri şi variaţii / 13
       B.2.   Modelul. Definiţii, funcţii, tipologie, componente şi caracteristici generale / 16
       B.3.   Modelul predispoziţiilor / 26
       B.4.   Modelul somatic / 26
       B.5.   Modelul motric / 31
       B.6.   Modelul tehnico-tactic / 35
       B.7.   Modelul psihologic / 40
C.   STADIILE DE PREGĂTIRE A JUCĂTORULUI / 41
       C.1.   Stadiul I / 41
                C.1.1.  Etapa de alegere şi descoperire a rugbyului / 43
                C.1.2.  Etapa de iniţiere / 46
       C.2.   Stadiul II / 52
                C.2.1. Etapa pregătirii de bază / 54
                C.2.2. Etapa de debut a specializării / 61
       C.3.   Stadiul III / 70
                C.3.1. Etapa specializării intensive / 72
                C.3.2. Etapa performanţială / 80
       C.4.   Stadiul IV / 88
D.   ÎNCĂLZIREA ŞI REFACEREA / 91
       D.1.   Particularităţile încălzirii în jocul de rugby / 91
                D.1.1. Definiţie, tipologie şi mecanisme / 91
                D.1.2. Model de încălzire specific / 94
       D.2.   Caracteristicile refacerii jucătorului de rugby / 95
                D.2.1. Definiţie, tipologie şi substrat fiziologic / 95
                D.2.2. Mijloace de refacere / 99
                D.2.3.  Modele specifice de refacere / 101
E.   PROGRAMAREA ŞI PLANIFICAREA PROCESULUI FORMATIV / 104
       E.1.   Planul de perspectivă / 106
       E.2.   Planul anual şi macrociclul / 107
       E.3.   Mezociclul / 109
       E.4.   Microciclul / 111
       E.5.   Planul de lecţie / 113
       E.6.   Modele de planificare / 114
F.   EVALUAREA JUCĂTORULUI DE RUGBY / 119
       F.1.   Definirea conceptului de evaluare  / 119
       F.2.   Tipologia şi particularităţile evaluării / 120
       F.3.   Model de sistem de evaluare / 120
G.   MODELE DE SISTEME DE ACŢIONARE / 127
       G.1.   Sisteme de acţionare pentru pregătirea fizică / 127
       G.2.   Sisteme de acţionare pentru pregătirea tehnico-tactică / 130
BIBLIOGRAFIE / 136


OPINIA CITITORILOR