Psihologia Fake News. Acceptarea, distribuirea si corectarea informatiilor false

Psihologia Fake News. Acceptarea, distribuirea si corectarea informatiilor false
-20%
Preț: 47,20 lei
59,00 lei (-20%)
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Editura:
Anul publicării: 2021
Pagini: 448
Categoria: Jurnalistica

DESCRIERE

Intentia de a induce in eroare este la fel de veche ca omenirea. Intr?un climat contemporan in care faptele si informatiile false se amesteca si sunt intentionat amestecate, gestionarea stirilor false devine importanta in numeroase arii ale vietii cotidiene, de la politica la informatii despre sanatate si studii stiintifice.

Acest volum pune intrebarea ce anume ii face pe oameni sa accepte si sa distribuie informatii false si ce se poate face pentru a contracara acest fenomen. Aceste trei aspecte trebuie intelese in contextul creat de retelele de socializare online care au schimbat in mod fundamental modul in care informatia este produsa, consumata si transmisa. Pentru a raspunde acestor intrebari, volumul de fata aduce laolalta experti consacrati din diferite domenii ale psihologiei si ale stiintelor inrudite, precum stiintele informatiei si stiintele politice, care prezinta cele mai recente studii, teorii si aplicatii legate de domeniul dezinformarii si propun diferite directii de interventie pentru a contracara stirile false.

Reiner Greifeneder este profesor de psihologie sociala la Universitatea din Basel, Elvetia. Cercetarile sale se centreaza pe impactul judecatilor asupra sentimentelor, experienta indivizilor de a fi exclusi social si modul in care indivizii contruiesc adevarul.

Mariela E. Jaffe este doctorand in psihologie sociala la Universitatea din Basel, Elvetia. Cercetarile sale se focalizeaza pe construirea sociala a adevarului si pe preferintele indivizilor cu privire la diversitate.

Eryn J. Newman este profesor la Universitatea Nationala Australiana. Cercetarile sale urmaresc modul in care oamenii ajung sa creada si sa-si aminteasca ca anumite lucruri sunt adevarate si cum informatiile tangentiale sau pseudo-dovezile pot influenta evaluarea informatiilor in viata cotidiana.

Norbert Schwarz este profesor de psihologie si marketing la Universitatea din California de Sud. Cercetarile sale investigheaza modul in care se iau deciziile si implicatiile acestui fapt pentru opinia publica, comportamentul consumatorului si cercetarea din stiintele sociale.


Din ce in ce mai multe cercetari arata ca pana si o expunere minora la o fotografie care are legatura cu subiectul, dar care nu e concludenta, ii poate face pe oameni sa creada ca o afirmatie asociata este adevarata, in ciuda faptului ca fotografia nu ofera dovezi semnificative in privinta veridicitatii afirmatiei, un efect al „senzatiei de veridicitate. Acest efect dureaza cateva zile si influenteaza mai multe tipuri de rationamente, inclusiv judecati referitoare la cunostinte generale, la predictii despre evenimente viitoare si judecati cu privire la propriile amintiri episodice. - Autorii

Cuprins

Autori
1. Ce e nou si adevarat in privinta fake news?
RAINER GREIFENEDER, MARIELA E . JAFFE, ERYN J. NEWMAN ?I NORBERT SCHWARTZ

Partea I. Parcursul si consecintele informatiei (false) in retele

2. Cat de grava este problema fake news?
BENJAMINA . LYONS , VITTORIO MEROLA ?I JASON REIFLER

3. Adevarul si dinamicile difuzarii de stiri pe Twitter
ROBERT A CKLAND ?I KARL GWYNN

4. Articole retractate — versiunea stiintifica a fake news
JUDIT BAR?ILAN ?I GALI HALEVI


Partea a II?a. Procese cognitive implicate in acceptarea, distribuirea si corectarea dezinformarii

5. Cand stirile (false) par adevarate
NORBERT SCHWARZ ?I MADELINE JALBERT

6. Aparenta de adevar
ERYN J. NEWMAN ?I LYNN ZHANG

7. O fi adevarat sau sunt doar fake news?
MARIELA E . JAFFE ?I RAINER GREIFENEDER

8. Convingeri eronate
ELIZABETH J. MARSH ?I MATTHEW L. STANLEY

9. Inoculare psihologica impotriva fake news
SANDER VAN DER LINDEN ?I JON ROOZENBEEK

Partea a III?a. Procese motivationale implicate in acceptarea, distribuirea si corectarea dezinformarii


10. Voi, cu fake news, noi, cu faptele
DAPHNA OYSERMAN ?I ANDREW DAWSON

11. Convingeri conspirationiste
DOLORES ALBARRACIN

12. Atribuirea etichetei de fake news ca sursa de structura nespecifica
JORDAN R. AXT, MARK J. LANDAU ?I AARON C. KAY


Multumiri


ISBN: 978-606-40-1008-7

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.095 sec
7.4.19
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.