Ocolul pamantului pe urmele matematicii

Ocolul pamantului pe urmele matematicii
-7%
Preț: 23,25 lei
25,00 lei (-7%)
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Editura:
Anul publicării: 2020
Categoria: Generalitati

DESCRIERE

Pornind de la realitatea ca in studiul  matematicii disciplina insasi este un model de interdisciplinaritate pentru ca este aplicata in viata de zi cu zi in stiintele naturii, tehnologie,  stiintele economice, arta, realizam ca principiile matematice sunt aplicate pentru rezolvarea de probleme in majoritatea experientelor de  viata, optionalul „Ocolul Pamantului. Pe urmele matematicii”, propus pentru clasa a IV-a / a V- a ofera elevilor posibilitatea de a constata ca eforturile lor in insusirea matematicii nu sunt rupte de realitate, ca matematica  si-a adus o contributie insemnata la dezvoltarea altor stiinte si la dezvoltarea omenirii pana in prezent.

TIPUL: Transcurricular
ARII CURRICULARE IMPLICATE: Limba si comunicare, Matematica si stiintele naturii, Om si societate, Tehnologii
Aplicabil la clasele a IV  a / a V a

Ce este matematica? Cum s-a nascut ea? Ce copilarie a avut? A fost iubita inca de mica?
Ȋmpreuna vom investiga originea descoperirilor matematice, vom investiga metodele matematice si notatiile din trecut.
Raspandirea cunostintelor matematice inainte de perioada moderna este sustinuta de dovezi ale descoperirilor matematice in doar cateva locuri.

Matematica s-a nascut din nevoia de a intelege si explica sabloanele dupa care se conduce natura. Universul matematic s-a nascut datorita omului care a adunat conceptele, a gasit legaturi intre ele si a inceput sa numere. Plimpton 332 (text babilonian din 1900 I. C.), Rhind Mathematical Papyrus (text egiptean 2000-1800 I. C.) si Moscow Mathematical Papyrus (text egiptean 1890 I. C.)  par a fi cele mai vechi texte matematice. Ele  se refera la teorema lui Pitagora, considerata cea mai veche si mai difuzata descoperire matematica dupa aritmetica de baza si geometrie.

Matematicienii greci au rafinat metodele de lucru si au extins subiectul de studiu al matematicii. Matematica devine subiect de studio individual incepand cu secolul al 6-lea I. C. cand scoala pitagoreica a introdus cuvantul matematica de la cuvantul grec μάθημα (mathema), care se traducea ca ”subiect de instructie.”

Matematicii chinezi au avut contributii timpurii, incluzand scrierea intr-un sistem numeric. Sistemul numeric indiano-arabic si regulile de folosire a operatiilor, asa cum le utilizam astazi, au evoluat de-a lungul primului mileniu in India si a fost transmis in vest prin matematicienii islamici. Mai multe texte matematice grecesti si arabe au fost traduse in limba latina ducand la o dezvoltare a matematicii in Europa medievala.

Creativitatea matematica a cunoscut vremuri de glorie, dar si secole de stagnare. Incepand cu Renasterea italiana din sec. al 16-lea, dezvoltarile matematice au interactionat cu descoperirile stiintifice, oferind un ritm crescator cercetarilor..

Curriculum pentru acest optional a fost realizat pornind de la necesitatea formarii unor concepte si notiuni de ansamblu asupra matematicii, de-a lungul istoriei.    Invatarea matematicii in scoala generala urmareste constientizarea naturii matematicii ca o activitate de rezolvare de probleme, bazate pe un corpus de cunostinte si proceduri, dar si ca o disciplina legata de societate prin relevanta sa in viata de zi cu zi.


Anul aparitiei: 2020
Numar pagini: 38
Format: 14x21

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.098 sec
7.4.11
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.