Frumusetea si uratenia Convorbiri duhovnicesti despre arta si realitate

DESCRIERE

 Frumusetea desavarsita ni se dezvaluie in Hristos, Dumnezeu intrupat. Din punctul de vedere al unui crestin, Hristos dezvaluie desavarsirea frumusetii umane si revelatia frumusetii divine care il umple. Pe de alta parte, crestinismul cere integritatea mintii si a inimii, cere o atitudine morala, adica nu doar respectarea regulilor, ci o abordare care exclude ceea ce Andre Malraux numeste pseudo-arta sau pseudo-frumusete.

 

Adica fenomene distructive in sens moral, fiindca frumusetea trebuie sa fie mai mult decat o forma captivantasi atragatoare. Privind in urma, mi-as aminti o definitie greceasca a omului desavarsit care exista cu mult inainte de Malraux: καλὸς κἀγαθός care inseamna „om frumos, bun si curajos” – imaginea ideala a viziunii crestine asupra frumusetii. Formele distructive din punct de vedere moral sunt inacceptabile pentru un crestin, deoarece sunt false in comparatie cu o realitate mai profundasi mai autentica

 

 CUPRINS

 

Prefata. De ce Eliot?. 

 

Convorbirea I: Despre frumusete si sens. 

 

Raspunsuri la intrebari

 

Convorbirea a II-a: Frumusetea si adevarul

 

Raspunsuri la intrebari

 

Convorbirea a III-a: Frumusetea si realitatea. 

 

Raspunsuri la intrebari

 

Convorbirea a IV-a: Sensul urateniei

 

Raspunsuri la intrebari

 

Despre autor. 

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.064 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.