De la tehnologic la imersiv. Spre un teatru al spectatorului si al spatiului

De la tehnologic la imersiv. Spre un teatru al spectatorului si al spatiului
-20%
Preț: 40,00 lei
50,00 lei (-20%)
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Categoria: Dramaturgie

DESCRIERE

Cuvant-inainte de Mihai Maniutiu

Postfata de Laura Pavel

Volum editat impreuna cu Editura Eikon

 

De la tehnologic la imersiv. Spre un teatru al spectatorului si al spatiului este o carte pasionanta. Reusita autoarei e cu atat mai remarcabila cu cat fenomenul investigat este in plina desfasurare. Andreea Iacob se achita cu brio de dificila si pasionanta sarcina de a descifra si analiza o forma noua de teatru, care e departe inca de a?si fi spus ultimul cuvant. (Mihai Maniutiu)

* * *

Debutul editorial al Andreei Iacob beneficiaza de pe urma formatiei deopotriva regizorale si teatrologice a autoarei. Inclinatia ei spre teoretizare si spre analiza empatica, de detaliu, se asociaza cu interesul pentru praxis?ul teatral, dar si pentru performativitatea de dincolo si de dincoace de scena. […] De la tehnologic la imersiv. Spre un teatru al spectatorului si al spatiului este un text care „prinde” la lectura, un excurs critic suplu, dar si doct la nevoie, fara a fi pedant?academic. Detenta lui interdisciplinara vine nu ca rezultat al unei supuneri la o voga interpretativa, ci e mai mult o forma de adecvare la fenomenele teatrale hibride supuse analizei. (Laura Pavel)

* * *

In noile forme de teatru, spectatorul se afla in centrul atentiei. Tendinta spectacolului tehnologic de a invita spectatorul, pe modelul artelor instalatiilor, „sa intre” in spatiul produsului artistic si sa-l experimenteze direct, sa fie unul activat, sa intervina in desfasurarea spectacolului, si, mai mult de atit, sa detina controlul asupra felului in care spectacolul evolueaza si sa devina, astfel, co-autor, este amplificata de teatrul imersiv. In teatrul imersiv, specta(c)torul este activat, are control asupra spectacolului si asupra propriei experiente, devine un detectiv care investigheaza in cautarea de informatii despre spectacol si, posibil, despre sine. El este, finalmente, un co-creator al spectacolului la care, efectiv, ia parte, iar acestei participari ii poate fi atribuita imaginea unui exercitiu pentru antrenarea functiei sale de co-creator al propriei lumi. (Andreea Iacob)

* * *

Cuprins

 

Cuvant-inainte de Mihai Maniutiu

INTRODUCERE

Evolutia comuna a noilor tehnologii si a artei secolului XX

Scurta istorie a computerelor

Inceputurile non-liniaritatii

Interactivitatea si specta(c)torul

Hypertextul in arte

Spatiul scenic si imersia

Performance Art si imbinarea mediilor

Arta instalatiilor: participare (activarea publicului) si imersie (spatii immersive)

     Scurta istorie a artei instalatiilor

     De la spectator la participant. Arta instalatiilor si teatrul

RAPORTUL CU SPECTATORUL

„Spectacolul cultural” si teatralitatea

Teatrul si relatia cu publicul

     Avangarda teatrala istorica

     Nasterea performance art-ului: de la teatralitate la performativitate

     Paradoxul spectatorului (emancipat)

Raportul spectator – noile tehnologii in alte cimpuri artistice

     Interactivitate si tehnologie in muzee: atinge, simte si descopera!

     Spatiul virtual si literatura: interactivitatea in romane hypertextuale

     Imitarea realitatii: website-uri de socializare si tehnologiile pentru jocuri video

     Kinoautomat – primul film interactiv din lume si modelul „imersivitatii totale” in filmul eXistenZ

Participare si imersie in noile forme spectaculare

RAPORTUL CU SPA?IUL

Spatiu al imaginii video

Spatii teatrale dinamice

Spatiu hibrid al imaginii video: intre imagine preinregistrata si imagine live

Spatiu al unui alt spatiu: proiectii video live din afara spatiului scenic

Spatii teatrale virtuale

De la scenografie la mediu

Internetul ca spatiu (imaterial)

Spatiu al experientei

SPRE UN TEATRU IMERSIV

Definitii ale teatrului imersiv si relatia cu arta instalatiilor

Studii de caz pe productii ale companiei Punchdrunk si spectacolul You Me Bum Bum Train

Despre imersie in teatrul traditional si in teatrul imersiv

Noile forme de regie, text, actorie, spatiu si spectator in teatrul tehnologic si in teatrul imersiv

Prezent si prezenta in teatrul imersiv

Experienta corporala si senzorialitatea

CONCLUZII

BIBLIOGRAFIE

Postfata de Laura Pavel

* * *

ANDREEA IACOB este regizor de teatru, cu o activitate care aduna, pina acum, peste 30 de spectacole si instalatii realizate in teatre si spatii alternative. Este consultant artistic si regizor colaborator la Teatrul National Cluj-Napoca, presedinte al Asociatiei SHIFT – Transilvania Art Grup si colaborator al Asociatiei Create.Act.Enjoy. A activat si ca organizator si coordonator de proiecte in cadrul Teatrului National Cluj-Napoca, al Festivalului International de Film Transilvania (TIFF), al Festivalului Colours of Cluj, al Festivalului International de Film Comedy Cluj etc. A avut burse de cercetare si rezidente de creatie in Berlin, Paris si Pecs, iar domeniile sale de interes si de cercetare practica si teoretica includ interdisciplinaritatea, imersia, arta instalatiilor, utilizarea noilor tehnologii in artele spectacolului si arta sociala. Este doctor in teatru, are un masterat in comunicare media si este licentiata in regie de teatru, teatrologie si jurnalism, titluri academice obtinute in cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca.

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.060 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.