Constituirea clasei mijlocii in Romania. Editia a II-a

Constituirea clasei mijlocii in Romania. Editia a II-a
Preț: 17,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2007
Categoria: Management

DESCRIERE

O carte despre structura sociala de clasa a societatii romanesti poate parea astazi anacronica in conditiile in care astfel de studii sunt umbrite de o veche uzura ideologica dogmatica. Pentru autorii acestui volum constituirea clasei mijlocii in Romania a fost de la inceput o provocare majora pe care societatea romaneasca in tranzitie postcomunista a pus-o in fata cunoasterii sociologice. Emergenta si dezvoltarea clasei mijlocii au fost percepute ca o tema „umbrela” ce acopera o arie tematica privilegiata, de mare interes stiintific, de la stari si mecanisme structurale la atitudini, comportamente, opinii ale indivizilor si grupurilor sociale.

     Substanta argumentelor aduse in lucrare sustine legitimitatea unei paradigme sociologice a constituirii clasei mijlocii in societatea romaneasca, avand urmatoarele componente:

a)    definirea conceptuala a clasei mijlocii pe baza unei sinteze a abordarilor clasice si recente;

b)   analiza emergentei clasei mijlocii in contextul crizei „servajului feudal” si a patrunderii capitalismului in spatiul Europei rasaritene;

c)    dezvaluirea profilului clasei mijlocii din perioada interbelica, punct de plecare al unor „permanente istorice” in fizionomia acestei clase;

d)   analiza procesului de destructurare a clasei mijlocii in perioada comunista cauzata de instaurarea socialismului de stat, institutionalizarea capitalului politic si contraselectia clasei mijlocii; investigarea procesului de rationalizare a socialismului de stat poststalinist si ascendenta competentelor; inventarea conceptului de omogenizare sociala si impactul asupra clasei mijlocii;

e)    analiza tranzitiei postcomuniste si a renasterii clasei mijlocii ca urmare a transformarilor in structura proprietatii, profilul ocupatiilor si structura sistemului de educatie; o evaluare macrosociala a autopozitionarii in functie de caracteristici personale ale stilului de viata, cat si de perceptia mai generala a stratificarii in societatea romaneasca de astazi completata de o investigatie empirica a imaginii populatiei asupra clasei mijlocii pun in lumina o serie de predictori semnificativi surprinzatori ai perceptiei apartenentei de clasa mijlocie, cum sunt profesionalizarea muncii, dotarea gospodareasca si, implicit, stilul de consum, in vreme ce unele criterii „asteptate”, precum influenta antreprenoriatului, nivelul de educatie, averea, veniturile nu se cimenteaza semnificativ intr-o constiinta de clasa mijlocie.

     Lucrarea se adreseaza unui public larg de cititori interesati de evolutia societatii romanesti contemporane in directia diversificarii ocupationale, stilurilor de viata, al schimbarilor in statutul averilor si al proprietatii, al semnificatiei stimei de sine in pozitionarea si auto-pozitionarea de clasa mijlocie.

Autorii

An aparitie 2007
Nr. de pagini 256
Format 17x24
Legatorie brosat

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review

Titluri de aceiași autori

Created in 0.072 sec
7.4.11
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.