Categoria: Carti diverse

DESCRIERE

Cartea autorului Florin Sindrilaru „Chiriasul secundei, volumul 1. Cronici, eseuri, comentarii de Florin Sindrilaru" de la editura LIBRIS EDITORIAL

Chiriasul secundei

Apoi va scrie Marele Op. Complet, referential, intangibil, unic.

Mai ales Unic.

Admira inca o clipa, indelunga, masinaria perfecta care ii va inlesni acea aventura a Cunoasterii Complete. Totul stralucea, parca era o capsula a timpului, dar asta-i din vreun fi lm ceva, mai ales mecanismul teribil, unicat, un fel de perpetuum mobile, care ii va pune la dispozitie continuu, ca sa le citeasca, sa le savureze si adnoteze, noi si noi carti, toate cartile, zeci si sute si mii si milioane de pagini, daca nu si mai multe... El nu va avea altceva de facut decat sa citeasca, sa citeasca... In rastimpuri, isi va nota cu sarguinta idei, observatii, ganduri, fi liatii, note fugare.

Pentru Marele Op. Iar masina isi va continua la nesfarsire drumul, pe un traseu deja stabilit, care strabatea intinsa campie in volute si cercuri si gratioase unduiri, pentru a reveni la fi nal, la ultima pagina, la ultimul rand citit adica, in punctul de plecare. Periplu inchis, opera fi nita! Imbratisa inca o data campia, draga de ea. E timpul. Se urca in masinarie, inchise carlinga, totul e ermetic, e gata, singur cu sine si cu cartea. Mai ales cu Cartea.

Fragment din cartea: Chiriasul secundei - Volumul 1 - Florin Sindrilaru

Pentru Marele Op. Iar masina isi va continua la nesfarsire drumul, pe un traseu deja stabilit, care strabatea intinsa campie in volute si cercuri si gratioase unduiri, pentru a reveni la fi nal, la ultima pagina, la ultimul rand citit adica, in punctul de plecare. Periplu inchis, opera fi nita! Imbratisa inca o data campia, draga de ea. E timpul.
Se urca in masinarie, inchise carlinga, totul e ermetic, e gata, singur cu sine si cu cartea. Mai ales cu Cartea. Trase maneta. Masinaria porni lin, dar el nu mai astepta, lua prima carte si se cufunda in citit. Doar avea mii si milioane de pagini de strabatut, si lui ii fusese harazit sa citeasca toata experienta asta de veacuri, ce de veacuri, de milenii, numita Literatura, cu „L” mare! Sa parcurga Marele Tot pentru a scrie apoi Marele Op. Si va trimite, astfel, pe acesti umili si dragi chiriasi ai secundei, in eternitate. Prin Marele Op, desigur... Va face dreptate si celor aproape uitati. Unii cu vreo carte necajita, altii cu o droaie de carti, poate la fel de necajite, care, oricum, isi cer dreptul la neuitare. Cine ne da dreptul sa-i uitam? Fiindca-s modesti? Fiindca-s... Visa la un moment dat sa faca o antologie a poetilor discreti... atat de discreti, incat erau vesnic umiliti in istoriile literare la „si altii”... De ce „si altii”? N-a facut-o, dar o va infaptui acum, parte integranta din Marele Op...

Nr. de pagini: 150
Anul aparitiei: 2016

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0698 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.