Alexandra Manea - Teste pregatitoare pentru evaluarea nationala PIRLS. Limba Romana clasa a II-a - Editie revizuita si adaugita

PRP: 10,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 7,00 lei
Diferență: 3,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Anul publicării: 2016
Pagini: 68

DESCRIERE

Teste pregatitoare pentru evaluarea nationala PIRLS. Limba Romana clasa a II-a.
 
PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) respectiv Progresul in Studiul International al Alfabetizarii la Citire/Lectura evalueaza, pe scurt, performantele elevilor de clasa a IV-a la citire/lectura.

Conceptul de Reading Literacy desemneaza" abilitatea de a intelege si a utiliza acele forme ale limbii scrise, cerute de catre societatea si/sau valorizate de catre individ"

Elevii evaluati sunt la finalul invatamantului primar. Ei citesc pentru a invata. Ceea ce evalueaza PIRLS vizeaza eficienta strategiilor de citire/lectura utilizate de catre cititori in confruntarea cu o varietate de texte.
In consecinta, achizitia capacitatilor de baza la citire (alfabetizarea pentru citire) este privita ca unul dintre procesele fundamentale ale scolarizarii, deoarece, prin intemediul sau, se constituie baza invatarii tuturor celoralte dispcipline de studiu.

PIRLS investigheaza un aspect important al alfabetizarii la citire: procesele de comprehensiune.

1. Identificarea si regasirea informatiei explicit formulate.

Exemple de sarcini de citire:

- Identificarea informatiilor relevante pentru scopul specificat al procesului de citire;
- Urmarirea unor idei specifice;
- Cautarea definitiilor unor cuvinte sau expresii ;
- Identificarea timpului si locului unei povestiri ;
- Identificarea temei si a ideii principale ;

2. Formularea de inferente directe urmareste realizarea de deductii simple, pe baza textului citit.

Exemple de sarcini de citire:

- Deducerea faptului ca un eveniment a cauzat alt eveniment ;
- Formularea concluziei unei serii de argumente ;
- Identificarea generalizarilor factute in text ;
- Descrierea relatiilor dintre doua personaje

3. Interpretarea si integrarea ideilor si infomatiilor urmareste utilizarea intelegerii lumii, experientei anterioare pentru gasirea de conexiuni intre ideile si informatiile prezente in textul citit.

Exemple  de sarcini de citire:

- Compararea informatiilor din text ;
- Distingerea mesajului global sau a temei textului ;
- Formularea de deductii logice la tonul sau atmosfera generala a naratiunii.

4. Abordarea critica a textului, reflectarea asupra textului si evaluarea personala a continutului, a structurii, a utilizarii limbajului, a intrumentelor lingvistice, a perspectivei si a specificului autorului.

Exemple de sarcini de citire:

- Evaluarea probabiltiatii ca evenimente descrise in text sa aiba loc in realitate ;
- Descrierea modului in care autorul a construit un final surpriza pentru textul sau ;
- Determinarea perspectivei autorului cu privire la ideea centrala a textului.

Scopurile majore ale citirii sunt:

1. Citirea/lectura pentru experienta literara concepe intregul demers ca pe relationarea cititorului cu textul, astfel incat sa devina"angajat" in evenimentele imaginate, sa relationeze cu personajele, cu atmosfera, sentimentele, sa  aprecieze limbajul folosit. PIRLS foloseste fictiunea narativa ca forma literara de baza a textelor-suport pentru citire.

2. Citirea/lectura pentru dobandirea si utilizarea informatiei concepe demersul ca pe relationarea cititorului cu aspectele universului real, astfel incat cititorul sa inteleaga lumea si sa  isi explice modul sau de functionare si sa poate accede dincolo de achizitia primara a informatiei, utilizan-o in proportie rationalmente si actiuni. PIRLS foloseste in acest scop biografii, relatari de evenimente, texte procedurale, articole stiintifice etc.

Caracteristicile testului de citire/lectura:

- Formatul itemilor: itemi cu alegere multipla (aproximativ 7-8), itemi cu raspuns construit (4-5).

Cateva din motivele rezultatelor slabe ale elevilor romani la testarile PIRLS:

- Lipsa de lectura generalizata ;
- Lectura informationala nu exista in currcula romaneasca ;
- Schimbarea succesiva a programelor ;
- Lipsa de obijnuita a elevilor de a citi la prima vedere texte de dimensiuni lungi si de a raspunde la acest tip de intrebari.

Material informativ pentru invatatori si parinti.

Nr. de pagini: 68
Anul aparitiei: 2016
Autori: Alexandra Manea, Claudia Matache
Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos:

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0728 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.