L enseignement de la phonetique - Dimitriu Doina

PRP: 19,60 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 14,70 lei
Diferență: 4,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2016
Pagini: 110

Alertă stoc

*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Lucrarea, L enseignement de la phonetique, trateaza importanta foneticii in predarea limbii franceze si a avut ca punct de plecare observatia conform careia, in practica pedagogica curenta, nu se acorda intotdeauna aceeasi importanta tuturor aspectelor limbii straine studiate, in acest caz, ale limbii franceze, unde, de obicei, se invata in special lexicul sau gramatica, acordandu-se o atentie destul de redusa foneticii. Or se stie ca orice act de comunicare nu se poate realiza in afara mecanismelor de fonatie si de auditie, amandoua fiind responsabile de o buna decodare si re-codare a mesajului. De aceea, este necesar sa se inteleaga ca insusirea unei bune pronuntii intr-o limba straina nu se poate face sporadic, ci ea presupune o munca de durata si aceasta trebuie sa continue sa se desfasoare la toate nivelurile de studiu, ceea ce ar permite o imbogatire progresiva a cunostintelor.       

            Interesul pe care il prezinta tratarea unui astfel de subiect rezulta nu numai din realizarea unei cercetari comparate si prezentarea rezultatelor intr-un domeniu putin abordat, ci si din necesitatea de a inarma pe profesorul de limbi straine cu modalitati de comparatie, elemente metodologice care sa-i serveasca in abordarea materialului de predare/ invatare, in comparatie cu specificul limbii materne si al particularitatilor de pronuntie proprii zonei Moldovei, de a-l face constient de obligatia si de avantajul de a aborda stiintific dificultatile pe care le intampina in predare.

            Lucrarea este structurata in sapte capitole, care vizeaza: aspectul teoretic, sistemul fonetic francez/ sistemul fonetic romanesc, pronuntia in cadrul orei de limba franceza si la diferite niveluri de studiu, oral/ scris, aspecte metodologice, concluzii.

Capitolul care abordeaza comparativ sistemul vocalic francez si sistemul vocalic al limbii romane prezinta si dificultatile care apar in procesul de predare/ invatare pentru formarea abilitatilor fonetice si articulatorii, precum si influentele exercitate de pronuntia specifica zonei Moldovei, rezultate din particularitatile acestui grai.

            Un alt capitol important al lucrarii este cel care cuprinde exercitii propuse pentru predarea foneticii franceze.

            Lucrarea se incheie cu cateva remarci metodologice care exploateaza rezultatele observatiilor facute in capitolele precedente, largind orizontul preocuparilor profesorului de limbi straine, in domeniul foneticii si ortoepiei. Chiar daca aceasta preocupare nu se realizeaza in mod direct, ea trebuie sa fie o sarcina implicita, constanta.

            Fara a-si propune sa faca din studiul foneticii un scop in sine, aceasta lucrare poate constitui un auxiliar util pentru profesorul de limba franceza, care poate intelege astfel importanta foneticii in procesul de predare/ invatare si o va putea integra cu usurinta,  in mod adecvat, simplu si placut in procesul de invatare a limbii straine, un proces centrat pe nevoile, dorinta si vointa elevului de a se exprima in aceasta limba.

Nr. de pagini: 110
Anul aparitiei: 2016

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.0499 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.